aryanic

شرکت آریانیک در حوضه ی پورتال سی ام اس , میل سرور فارسی , طراحی سایت , و هاست و دامین خدمات میدهد

aryanic

شرکت آریانیک در حوضه ی پورتال سی ام اس , میل سرور فارسی , طراحی سایت , و هاست و دامین خدمات میدهد

سیستم تولید و مدیریت محتوای وب سایت

HighCMS اولین سیستم مدیریت محتوا وب سایت ( Content Management System ) کاملا فارسی می باشد که پس از بررسی و مطالعه حدود ۱۰ (CMS) مطرح خارجی ، در سال ١٣٨٠ توسط تیم فنی آریانیک در ایران طراحی و تولید شده است.


از آن تاریخ تاکنون 45 نگارش از برنامه ارائه شده و در حال حاضر آخرین نگارش برنامه ، 12.2 میباشد.



ویژگی ها : 

● مبتنی بر تکنولوژی Net Framework 2.

● پایگاه داده قدرتمند Sql Server 2008

● معماری چند لایه

● محیط کاملا فارسی

● پشتیبانی از زبان فارسی ، انگلیسی ، عربی و 20 زبان دیگر (Utf-8 Encoding)

● قابلیت اتصال به کلیه برنامه های تحت وب

● قابلبت افزودن امکانات جدید

● قابل استفاده در اینترنت ، اینترانت و شبکه های داخلی

● قابلیت اتصال به سایت از طریق تکنولوژی XML

● پشتیبانی از تکنولوژی امضاء دیجیتال PKI جهت بر قراری حداکثر امنیت

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز چیست ؟

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز چیست ؟

1-همونطور که از اسمشم مشخصه سیستم عامل سرور هایی که هاست لینوکس ارائه میدن، لینوکسه و سیستم عامل سرور های ارائه دهنده هاست ویندوز هم ویدوزه، در واقع سیستم عامل ویندوز فقط توسط شرکت ماکروسافت ارائه میشه اما لینوکس توزیع های مختلفی داره که توسط شرکت هایی مثل رد هت، سنت او اس، اوبونتو، دبیان و فدورا ارائه میشه، سیستم عامل لینوکس همیشه کد بازه و به راحتی قابل توسعه است اما سیستم عامل ویندوز رو باید حتما از ماکروسافت خریداری کرد و قابلیت توسعه نداره و استفاده از اون بسیار هم پر هزینس.

2-رایج ترین وب سرور مورد استفاده در سرور های هاست لینوکس آپاچی هستش که از زبان های برنامه نویسی معروف و پرکاربرد مانند php، python، perl و CGI پشتیبانی میکنه، ولی وب سرور هاست ویندوز ios هستش که از زبان های برنامه نویسی ASP و NET پشتیبانی میکنه که صاحب امتیاز این زبان های برنامه نویسی هم خود شرکت ماکروسافته و با توجه به این که بیشتر سایت ها در سرتاسر جهان با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شدن، هاست ویندوز پاسخگوی نیاز این نوع سایت ها نیست.

3-اگه بخوایم هاست لینوکس و ویندوز رو از نظر پشتیبانی از سیستم مدیریت محتوا های رایج مانند: جوملا، وردپرس، دروپال، دیتالایف یا فروشگاه ساز های محبوب مانند پرستاشاپ و اپن کارت مقایسه کنیم، چون بیشتر این سیستم مدیریت محتوا های محبوب بر پایه زبان برنامه نویسی PHP نوشته شدن فقط هاست لینوکس میتونه از این نرم افزار ها پشتیبانی کنه و هاست ویندوز فقط از سیستم مدیریت محتوا های اختصاصی و دست نویس که معمولا با زبان برنامه نویسی ASP وNET نوشته میشن پشتیبانی میکنه.

4-درصورتی که بخوایم هاست لینوکس و ویندوز رو از نظر پشتیبانی از پایگاه داده یا همون دیتابیس مقایسه کنیم، هاست لینوکس از پایگاه داده MYSQL به خوبی پشتیبانی میکنه ولی هاست ویندوز از پایگاه داده MSSQL یا همان SQL SERVER پشتیبانی میکنه، نکته مهم اینه که تمام سیستم مدیریت محتوا های معروف برای عملکرد صحیح به پایگاه داده تحتMYSQL نیاز دارند.

5-اگر بخوایم هاست لینوکس و ویندوز رو از نظر کنترل پنل یا رابط گرافیکی مقایسه کنیم، میتونیم از کنترل پنل های محبوب سی پنل، دایرکت ادمین، کلوکسو و زد پنل در هاست لینوکس نام ببریم و کنترل پنل هاست های ویندوزی معمولا پلسک یا وب سایت پنل هستند، در صورتی که تازه کار هستین و دنبال یه کنترل پنلی هستین که آموزش های زیادی در مورد نحوه کار کردن باهاش تو اینترنت وجود داشته باشه، به شما توصیه میکنیم حتما از کنترل پنل سی پنل که بر روی هاست لینوکس ارائه میشه استفاده کنید.

6-همونطور که میدونید امنیت و پایداری یکی از مهم ترین عواملی هستند که باید تو راه اندازی یه سایت اون ها رو در نظر بگیریم، اگه قرار باشه هاست لینوکس و هاست ویندوز رو از نظر امنیت مقایسه کنیم با توجه به این که خیلیا میگن امنیت هاست های لینوکسی بیشتر از ویندوزیه باید به شما بگیم که امنیت ارتباط زیادی به سیستم عامل هاست شما نداره و اگه شرکت های هاستینگ اصول امنیتی رو در سرور هاشون رعایت کنند در مبحث امنیت هاست لینوکس و هاست ویندوز نمیتونن تفاوت آنچنانی داشته باشند.

7-سرعت یکی از مهمترین عوامل جلب رضایت کاربران و بازدیدکنندگان یه وب سایت هستش و اگر بخوایم هاست لینوکس رو با هاست ویندوز از نظر سرعت مقایسه کنیم مهم ترین نکته اینه که بخش زیادی از سرعت سایت مربوط به سخت افزار سرور هستش نه نوع سیستم عامل ولی چون لینوکس ابزار های بیشتری جهت بهینه سازی و افزایش سرعت سایت ها داره، میشه گفت که سرعت هاست لینوکس میتونه تو برخی از موراد از هاست ویندوز بیشتر باشه.



و اما نتیجه گیری کلی :


قبل از انتخاب هاست لینوکس یا هاست ویندوز شما اول باید نیاز های وب سایتتون رو تعیین کنید، منظور از تعیین نیاز های وب سایت اینه که مشخص کنید که وب سایت شما با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده، اگه از زبان برنامه نویسی وب سایتتون اطلاع ندارین میتونین اون رو از شرکت طراح سایتتون بپرسین، ولی نکته مهم اینه که اگه قراره از سیستم مدیریت محتوا های محبوب مانند جوملا، وردپرس، دروپال و یا فروشگاه ساز هایی مثل پرستاشاپ و اپن کارت با قالب های بسیار حرفه ای استفاده کنید چون زبان برنامه نویسی این سایت ساز ها php هستش فقط بر روی هاست لینوکس قابل پیاده سازی و استفاده هستند.

هاست لینوکس در کشور های ایران و هلند را میتوان از شرکت آریانیک تهیه فرمایید

کوتاه کننده لینک

شما با استفاده از یک سرویس هوشمند و رایگان کوتاه کننده لینک می‌توانید لینک های بلند  خود را کوتاه کرده و در همه جا به اشتراک گذارید  و از سرویس های رایگان آن بهره مند شوید

هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز؟


هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز؟

 انتخاب هاست لینوکس یا ویندوز فقط بستگی به نیاز کاربر دارد. در زیر بعضی قابلیت ها به صورت مقایسه ای آمده است که به شما کمک می کند هاست مناسب خود را خریداری کنید.


1. تاثیر سیستم عامل کامپیوتر شخصی شما:


برای استفاده از هر یک از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس نیازی نیست که کار با آن را یاد گرفت، برخی از کاربران به اشتباه تصور می کنند برای استفاده از سیستم عامل لینوکس می بایست بر روی کامپیوترهای شخصی خود، سیستم عامل لینوکس نصب کنند. این فرضیه اشتباه است که انتخاب هاست هیچ ارتباطی به سیستم عامل کامپیوتر شخصی شما ندارد. این که تصور شود سیستم عامل کامپیوتر شخصی کاربر ویندوز است و می بایست هاست ویندوز خریداری شود کاملا اشتباه است. شما بدون توجه به نوع سیستم عامل کامپیوتر شخصی خود می توانید از هر دو نوع هاست ویندوز و لینوکس استفاده کنید.



2. استفاده از طراح سایت:


در صورتی که آماده سازی سایت خود را به یک طراح سایت واگذار کرده اید، توصیه می شود برای انتخاب نوع هاست خود ابتدا با طراح سایت خود مشورت کنید، طراح سایت شما هاست مناسب را به شما معرفی خواهد کرد.



3. نوع وب سرور:


نوع وب سرور در هاست ویندوز IIS و در هاست لینوکس Apache می باشد.



4. پشتیبانی از HTML، CSS، jquery، FLASH:


هر دو نوع هاست از موارد فوق پشتیبانی می کند زیرا موارد فوق Client Side بوده و ارتباطی به نوع سرور ندارد. اگر سایت شما نیاز به اسکریپت های اجرایی دینامیک و پایگاه داده ندارد می توانید از نوع لینوکس به دلیل قیمت کمتر استفاده نمائید.



5. پشتیبانی پایگاه داده:


در هاست ویندوز از هر دو نوع پایگاه داده SQL Server و MySQL پشتیبانی می شود. در هاست لینوکس فقط از پایگاه داده MySQL پشتیبانی می شود و از نوع پایگاع داده SQL Server پشتیبانی نمی شود.



6. پشتیبانی از ASP.NET:


ASP.NET فقط بر روی هاست ویندوز پشتیبانی می شود. اگر سایت شما نیاز به آن دارد هاست ویندوز سفارش دهید.



7. پشتیبانی از PHP و MySQL:


هر دو نوع هاست ویندوز و لینوکس از PHP و MySQL استفاده می کند. اما توصیه می شود در این مورد از هاست لینوکس استفاده نمائید.



8. استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده (CMS):


در صورتی که می خواهید برای سایت خود از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده کنید بسته به نوع آن می بایست هاست توصیه شده زیر را انتخاب کنید:


الف. جوملا، وردپرس، نیوک، جاوز: هاست لینوکس توصیه می شود، بر روی هاست ویندوز نیز قابل اجرا می باشد.


ب. دات نت نیوک، سایت ساز: هاست ویندوز. بر روی هاست لینوکس اجرا نمی شود.



9. نوع کنترل پنل:


در هاست ویندوز از کنترل پنل WebsitePanel و در هاست لینوکس از کنترل پنل های cPanel و Directadmin استفاده شده است.



10. قیمت:


هاست لینوکس دارای قیمت کمتری نسبت به هاست ویندوز می باشد.


از ارائه دهنده های هاست لینوکس شرکت آریانیک می باشد

هاستینگ

هاستینگ سرویسی است که به سازمانها و افراد اجازه می دهد یک وب سایت یا صفحه وب را به اینترنت ارسال کنند. هاستیننگ و یا ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، یک کسب و کار است که فناوری و خدمات مورد نیاز برای وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت مشاهده می کند. وب سایت ها یا توسط کارشناسان میزبانی میشود و یا در کامپیوتر هایی به نام سرور ذخیره میشود. هنگامی که مشتریان و یا کاربران بخواهند به سایت شما اتصال داشته باشند کافی است نام دامین سایتتان را وارد کنند سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها تحویل خواهد شد.


اکثر شرکت های هاستینگ نیاز دارند که دامنه خود را در اختیار داشته باشید تا بتوانید با آنها بجنگید. اگر دامنه ای ندارید، شرکت آریانیک به شما کمک می کنند که یکی را خریداری کنید.